Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2008 23:52 - Изоставения басейн на Южния плаж във Варна - Врата към друг свят
Автор: raamonlubelm0nd0 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1275 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 16.04.2009 22:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Помнете ли изоставения басейн на Южния плаж във Варна? Сега го няма и много от Вас си мислят, че от общината го събориха, но всъщност това не е истината. Тя е по-различна.
Историята започва много отдавна по време на Османската империя. Тогава на това място не е имало нищо, но то е било известно на местните жители като място със особена сила и те са го избягвали. Ето какво знам от дядо ми (а той от неговия дядо) през 1812 на 12 август рано сутринта на това място се е появил и престоял няколко часа огромен странен "предмет". Никой не се осмелил да го приближи на повече от 5 разкрача, вероятно и заради силното бучене, което излизало от вътрешността на въпросния "предмет". "Предметът" бил лъскав и блестял на утринното слънце като "алумин" по думите на дядото на моя дядо. И приличал на половин бъчва, срязана надлъжно ("халфпайп" както биха се изразили пък най-младите). След около час-два бученето се засилило, хората увеличили дистанцията и след няколко по-силни трясъка "половин Бъчвата" изчезнала във ослепителен блясък и повече не се видяла. Кадията разгонил събралата се тълпа и забранил на местните вестници да пишат за случилото се, не е ясно от какви съображения. Хората разнесли случилото се от уста на уста и до вечерта цяла Варна знаела, че на брега е идвал шейтан (дявол от турски). От тогава на това място започнали да викат Шейтан Дере, но със времето името се е загубило. Моят  дядо беше силно религиозен, независимо от факта, че беше комунист и в червата. Той виждаше пръста на дявола в построяването на сграда на компрометираното място със форма на половин бъчва (половин цилиндър срязан надлъжно) - форма каквато имаше стария басейн. Дядо ми бил единствения член на общинския съвет, който гласувал против построяването на басейна, макар че рискувал много като отказал да се обоснове (рискувал е както авторитета си на разумен човек, така и възможно преследване като евентуален враг на народа, за щастие нищо подобно не се случило). Той беше категорично против и когато майка ми ме записа на плуване във въпросния басейн. И беше колкото притеснен, толкова и доволен от своята правота когато на тринайстия път едва не се удавих. После минаха години без дори да се сещам за басейна и забравих историите на дядо ми. Сетих се за тях през лятото на 2006 година, когато веднъж разхождайки се по брега (таман си бях купил третия си цифров апарат) реших да се промуша под телената ограда и да направя серия снимки на изоставена сграда. Изоставеният басейн е място самотно – без вода, без хора, място пълно с носталгия и други изоставени работи, ще се получат въздействащи фотографии, мислех си в този момент. И ето мушнах си под оградата, разбутах дивите орехи на входа и влязох. Сега сигурно очаквате да кажа "и занемях", ама това ще го кажа по натам. Всъщност не разбрах веднага какво става, долових странна светлина която идваше от дъното на басейна, но не и придадох значението, което всъщност имаше. Тя просто ме вдъхнови да снимам още от входа от където всъщност не се вижда дъното. Същисването и смайването дойдоха после когато се изкачих по стълбичките за зрителите и погледнах от там към басейна. Онемях. На самото дъно се виждаше силно осветен странен лабиринт, направен сякаш от "замръзнал" пясък. Необходимо ми бе време, доста време да си възвърна способността да мисля и действам. Седях и гледах безмълвно и не схванах веднага кое прави светлината толкова особена. А тя наистина беше особена, беше както си обясних по-късно светлина от друг свят. Падаше под ъгъл, който не съвпадаше с ъгъла, под който слънцето осветяваше басейна в този късен августовски следобед. Беше и по-силна и по-студена и някак си по-мистична. Първо снимах, снимах като обезумял. После се затичах на там, за да пипна този особен свят, но преди да достигна последното стъпало нещо силно припламна. Свестих се след време, навън се смрачаваше. Станах. Изправих се и се изтупах от мръсотията, която беше навсякъде. Не знаех къде съм. Седнах на стъпалата и си мислех, че ми е прилошало, когато си видях апарата на крачка от мен. Взех го и разгледах снимките, от стотината "снимки" само тази е що годе качествена и се схваща какво е снимано, другите бяха абсолютно бели или абсолютно черни. Погледнах дъното - дори и в здрача можех да видя ясно боклуците, които се валяха там. Пясъчния лабиринт го нямаше. Избягах навън. И досега си мисля как ли щеше да се развие живота ми ако бях успял да вляза в басейна преди лабиринта да изчезне.

image

След около година така изчезна и басейна. Пак през август рано сутрин към пет допивахме с приятели на КУБО, когато се чу силно пукане, което се засили и басейнът изчезна със ослепителен блясък. Отидохме тичешком (разстоянието до там е не повече от 50-100 метра), от басейна нямаше следа, все едно никога не е бил там. Нито една медия не отрази събитието, а до вечерта там вече имаше инсценирана строителна площадка. Всъщност не съм прав всички писаха и репортажи показваха, че днес от община Варна започнали ремонта на стария басейн. След време говорих с един приятел журналист - "Недей, вика, си търси белята! Нямаш представа от какво равнище дойде забраната за публикуване на материали по темата. Всичко бе засекретено на момента." Но аз и неколцината свидетели знаем истината и ще я предадем на децата си.

Знаем, че паралелни светове съществуват.


Тагове:   Небивалици,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kliuki - Абе то и аз от кога им разправям че ...
05.03.2008 16:42
Абе то и аз от кога им разправям че извънземните ме отвлякоха и изследваха обстойно ама никой не ми вярва. Успокоителни ще ми дават, хм!!!
цитирай
2. анонимен - зсзс
05.03.2008 17:09
ama 4e interesno ako ne biax tam niama6e da ti poviarvam
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: raamonlubelm0nd0
Категория: Лични дневници
Прочетен: 83544
Постинги: 42
Коментари: 75
Гласове: 141
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031